2013. május 3., péntek

Boszorkánypraktikák - Gyógynövények: Az Orbáncfű

Hello!

Eléggé régen látogattam a blogot!
Nem kérek elnézést, mert nincsenek olvasóim :) legalábbis rendszeresek, ezért nem is fognak megsértődni. Maximum Én sértődhetek meg magamra.
Meg aztán a depresszióm miatt, (amit be merek vallani sok emberrel ellentétben) szóval ezmiatt hanyagoltam egy csomó dolgot, beleértve a blogom is.
Van,hogy egyszerűen még a blogra sincs kedvem posztolgatni, vagy foglalkozni vele.Persze senki se teszi kötelezvé, hogy márpedig nekem mindennap ide valamit irni kell vagy ilyesmi.
No mindegy...
Már egyszer foglalkoztam a gyógynövényes témával és nagyon elérkezettnek láttam az időt arra, hogy a mostani cikk szereplője pontosan egy olyan csodanövény legyen, ami a depresszióra is jóhatással van. Ez valamilyen szinten motivált, hogy meglátogassam a blogot ismét.
Tudom, hogy sokan nemismerik  bizonyos növények fantasztikus gyógyhatásait...ezért hasznos lehet, ha összeszedek pár dolgot...és itt bemutatom. Remélem :)
Természetesen nem én fogalmazom meg, hanem netről keresgettem...
Ezt nézzétek el nekem, ugyanis énis innen informálódom róluk...
Egyébiránt nagyon szeretem beleásni magam ebbe a témába.


A mostani poszt főszereplője az Orbáncfű.
Patikában volt dolgom minap, ezért ahogy ott várakoztam beugrott, hogy valaha valahol sok jó dolgot olvastam erről a növényről. Többek között, hogy levert hangulatra, depresszióra, rosszkedvre elvileg kiváló hatással van.
Nos úgyvoltam vele, tegyünk egy próbát...300 ft volt nálam...teázni szeretek...idegbeteg vagyok...miért is ne?! Igy hát vettem egy csomag Orbáncfű teafüvet.
Hazajöttem...Teát főztem...Megittam...
Megvolt a kis szeánsza...Nem cak úgy bekortyoltam 2 munka között...hanem szépen nekiálltam megfőzni, szép csészébe öntöttem...olvasgatás közben elfogyasztottam lassan...és azután elaludtam...
Azt nem állítom, hogy a teától, de jóvolt az a kis rituálé...
De hogy mire is jó ez az orbáncfű?!

Íme:

Az orbáncfüvet, latin nevén hypericum perforatum-ot, vagy népies nevén Szent János füvet régóta ismerik és használják, mint kiváló anti-depresszánst. Az orbáncfű évelő növény és a mérsékelt, illetve szubtrópusi éghajlatot kedveli. Virága igen feltűnő, sárga színű és öt sziromból áll. Virágzási ideje késő tavasztól a nyár közepéig tart.
Az orbáncfű sok különböző flavonoidot tartalmaz, többek között rutint, hiperozidot, izokvercetint. Található még benne szaponin, hipericin, fenolsav, éterikus illóolajokat, és cserzőanyag. Ezek az anyagok felelősek az orbáncfű kedvező egészségügyi hatásaiért.


Az orbáncfű tea pozitív hatásai:
- nyugtató hatásánál fogva enyhíti a depressziót, az idegeskedést, és jól orvosolja az álmatlanságot is,
- jól alkalmazható fájdalomcsökkentésre, különösen gerinc és reumás fájdalmakra, de jó még az aranyeres fájdalmakra is,
- szépen tisztítja a horzsolásból eredő sebeket, sérüléseket, és egyéb bőrproblémákat, elősegíti a sebgyógyulást,
- jó vérszegénység esetén is,- csillapítja a fejfájást,
- kiváló a gyulladásgátló hatása,
- kedvező hatású gyomorfekélyre, epebántalmakra, hasmenésre, és vese-elégtelenségre is.


Az orbáncfű tea fogyasztása:
1 púpozott teáskanál orbáncfüvet öntsünk le 2,5 dl forrásban lévő vízzel, és hagyjuk ázni 10 percig. Ezután szűrjük le. Javasolt adagja napi 2-3 csésze.
Jó tudni, hogy depresszió esetén (rendszeres fogyasztása mellett) csak pár hét elteltével fejti ki pozitív hatását.
Vigyázat! Az orbáncfű fényérzékenységet okozhat! Rendszeres fogyasztása mellett az érzékenyebbek könnyen leéghetnek. Nagyon világos bőrűeknél allergiás kiütéseket okozhat. Továbbá (mivel nincsenek erről konkrét feljegyzések) fogyasztása nem ajánlott terhes és szoptatós anyáknak sem.


Ezen az oldalon még bővebben olvashattok róla: http://www.vitaminsziget.com/ecikk.php?id=111



Képek a növényről:









 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése