2013. április 9., kedd

A hercegnő találkozik az egyik legkülönlegesebb királynővel avagy ˝Én és a Kardamom˝ esete



Nagyon szeretem a fűszereket és a fűszeres ételek…ez alatt nem a csípősséget értem, amelyet oly sokan gondolnak és sajnos félreértelmeznek, hanem az igazi különleges aromájú fűszereket, amelyeknek egy egy példánya igencsak rabul tud ejteni egy egy gasztrokaland során.
Meglehetősen régen találkoztam először a kardamommal, valamilyen kis arab sütemény egyik ízesítőjeként…Olyan volt, mintha Aladdin mézeskalácsát ettem volna…
Illetve létezik egy Seherezade nevű vizipipadohány, amely kardamomos. Mennyei. Volt alkalmam sokszor kipróbálni, és élveztem…volt, aki úgy jellemezte, hogy gyógyszerszagú/ízű, de nekem tökéletes volt szívni az aromás füstöt és nem kellemetlen.

A párom barátja otthonjártakor ( Arábia) felszerelkezett pár fűszerrel a számomra is hozott pár zacskóval. Nagy örömömre meglepett egy nagy zacskó kardamommal is :) mondanom se kell, egész nap azt szagolgattam.
Az íze/aromája azonnal megtetszett.  Én otthon egy jólzárható kis dobozban tárolom, és olykor olykor a konyhában jártamba csak beleszippantok, mert bolondulok az illatáért.
Erős, aromás…keletiesen kámforos, édes fűszeres csodamagvak ezek, melyeket papagájzöld tokocska véd. Én személy szerint a zöld kardamomot szeretem a legjobban felhasználni, mert ennek van a legerősebb aromája.
Arab/Indiai/Keleti fűszeres boltokban szoktam venni. Itt Budapesten rengeteg ilyen kis boltocska van.
Legszívesebben a teámba és a kávémba szoktam tenni.  Remek ízt ad neki.
Természetesen lehet venni kardamomos feketeteát készen is, így ahogy mondom…de én jobban szeretem a frissen szétszedett, vagy őrült termést belekotyvasztani a teámba, kávémba.
Nem telhet el nap anélkül, hogy ne fogyasztanék egy kardamomos kávét. Ez hozzátartozik a mindennapi rituálémhoz. Olyakor az egész lakásban terjeng ennek a  kíváló kis fűszernek az illata.
Megtisztítja az elmém és felfrissít. Kíváló fejfájás ellen és felfúvódás ellen is. A az emésztére és a szívre is jó hatással van, mindemellett még köhögéscsillapító is.
Én csupán élvezetből fogyasztom…
Arabok, törökök és indiaiak előszeretettel fogyasztják napjában többször is.


Pár fotó a sajátjaim közül :)


1. Frei kávézóban szinte mindig ez iszom: Arab kávé vagy Beduin kávé  a különbség a kettő között, hogy a beduin kávéban nincs fahéj és cukor.

2. Ezt otthon készítettem. Pörköletlen Beduin kávé. Arábiából kaptuk. Nagyon finom...nemkell leszűrni, hanem megkell várni még leüllepszik és leinni a tetejéről a kávét, mellé édes datolyát fogyasztanak, mert ez sem édes.

3: egyik kedvenc keleti törzshelyünk, ez sima fekete tea kardamommal.


5: Ez nálunk van otthon. Minden este főzök teát. Sima feketetea ez is kardamommal főzve.

6: Szintén a kedvenc helyemen készült ez a fotó, ahol rendszeresen fogyasztok török kávét.
 
Íme egy video, hogy hogyan készíhettek egy finom édes török kávét:
 
 
Ha többet szeretnétek megtudni erről a csodás fűszerről, akkor ezeken a linkeken olvashattok róluk ésmég hasznos recepteket is megtalálhattok! 



 
 
Íme következzen pár kép a varázsaltos kardamomról és felhasználásáról:





















 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése