2013. június 6., csütörtök

Arabian MakeUp / عربية ماكياج /Arab Smink

Hello!

Amióta az eszemet tudom, sminkelem magam...
Mindig is jobban preferáltam az erősebb sminket. 
Egy olyasfajta sminket, amire sajnos az Europai nők azt mondják : Sok. És nem szívesen viselik, sőt egyáltalán nem viselik,még éjjel sem, nemhogy nappalra... sőt sokszor túl szinpadiasnak érzik (tisztelet a kivételnek)
Ebben én is kivételt képzek...
Vannak, akik sajnos rossz véleményüket olykor olykor nem rejtik véka alá, hanem nyíltan kifejezik...
(pedig jobban tennék, ha csöndben maradnának, vagy a jim carrey féle arcrángást hazavinnék magukkal)
Nos engem senki véleménye, pofavágása, és sértő megjegyzése NEM izgat. Egy cseppet sem.
Először is...Ki Ő nekem, hogy engem érdekeljen az ő véleménye? Természetesen megalkothatja, de azért finoman és úgy, hogy ezzel ne sértsen meg...
Persze igazából meg se sért, mert Én így érzem magam jól és Így nézek elégedetten tükörbe, Így tetszik, amit látok és így lépek ki az utcára magabiztosan...Én így jólérzem magam. Ez teljesen Én vagyok. Ha nem így lenne, nem is Én lennék...hozzátartozik a személységemhez. Márpedig Én senki és semmi miatt nem adom fel magam, a személységem, a stílusom. 
Ebbe a sminkelés témába pl nálam senkisem szólhat bele. 
Nemfogok én úgy ugrálni, ahogy más fütyül és másnak tetszik, mert akkor Én nemfogom jólérezni magam.
Allahnak hála a párkapcsolatomban ez sosem okozott gondot, vitát. A párom igazán szereti az erős sminket. Folyton dícsér, és sohasem szólja le. Sőt sokszor, ha nemtudok dönteni, hogy éppen milyen színt tegyek fel, akkor segít választani :) 
Nem is állnék szóba egy olyan férfivel, aki nekem ebbe beleszól és korlátozni próbál.
Mert  véleményem szerint egy erős , feltűnő smink igazán gyönyörű lehet, ha jól van elkészítve.
Jól is állhat, és kiemelheti a szemeket főleg az ilyen világosabb tónusúaknál, mint Én...
Mindig sajnálattal konstatálom, hogy ebbe a kultúrában mennyire nem bevállalós a nők nagyrésze...

A keleti népeknél alap, főleg a szem erős hangsúlyozása. Ők utcára is bátran viselik.  Ez nem csak a hijab, kendő, viselése miatt alakult így...de nyílván sok esetben a viseletük miatt sokszor csak a szemük látható, ezért nyílván azt szeretnék hangsúlyozni az ígéző tekintetek reményében. 
Csak ámulok és bámulok, hogy milyen gyönyörűséges kreációkat képesek létrehozni...




Az arab/indiai/keleti sminkek főbb jellemzői :

Először is az erős, fekete éles kontúr...amely cicássá teszi az egyébként is mandulavágású szemet... ( de akár másfajta alakú szemet is ) változó hosszúságú ívben/farkincában végződik a szem belső sarkában is és a külső sarkában is...
Szeretik a hosszú és sűrű szempillákat hangsúlyozni...ha nem áll rendelkezésünkre hosszú sűrű szempilla, akkor műszempillával lehet helyettesíteni. 
Az ezeregyéjszaka mesés sminkjeire jellemző még az erős élénk ragyogó, fényes színek használata és azok együttes keverése egymással...Ilyen színek l: türkiz, fukszia, mély lila, királykék, napsárga, márványzöld stb...
Sokszor a száj erős hangsúlyozása sem marad el a szemtől. 

Hoztam pár gyönyörű keleti sminket képekben: 





































































































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése