2014. december 4., csütörtök

Mai Film / A Légy / The Fly





"I'm saying... I'm saying I - I'm an insect who dreamt he was a man and loved it. But now the dream is over... and the insect is awake. I'm saying... I'll hurt you if you stay." 


A film leírása:
Seth Brundle (Jeff Goldblum) megszállottan dolgozik teleportáló gépén. Már csak egyetlen kísérlet van hátra, egy élőlényen is ki kell próbálnia a gépet. Saját magán kezd kísérletezni, ám a teleportálás pillanatában egy légy is bejut a gépbe. Seth a kísérlet végén még nem is sejti, hogy testének genetikai állománya összekeveredett egy légyével. Hamarosan furcsa tüneteket észlel magán: ereje és teljesítőképessége emberfelettivé válik, és teste is elképesztő változásokon megy keresztül. A férfi lassan félig légy, félig ember szörnnyé alakul.

Az én véleményem: Mondhatok olyat, hogy 20 X éve szerelmes vagyok ebbe a filmbe?

Mára ez az ´´általam´´ roppant fantasztikusnak vélt alap sci-fi/horror film kerül bemutatásra.
Anno VHS kazetán volt meg nekem és lenyügöző élményt éltem át, amikor először megnéztem.
Én őszintén bevallom, hogy az egyik kedvenc filmem, amit azóta már számtalanszor megnéztem.
Olyan különleges hangulata van és érzelemdús. Egy olyan jelentéstartalmat közvetít, amit sajnos sok ember nem ért meg...a beteg ember küzdelmét a kórral ,a magányt, az addigi életétől és külvilágtól való elszigetelődését majd az elfogadást, beletörődést az állapota súlyosságába........mindemellett arroganciát...és mély érzelmeket.
Illetve még azt is, hogy oh Én mit tennék? Mit tennél, ha a pasid léggyé változna? Vagy mit tennél, ha léggyé változnál?
Még most 2014 ben is megállja a helyét annak ellenére, hogy akkoriban még nem volt olyan fejlett technika ugye filmkészítés terén, mégsem érzek hiányt és semmi gagyiságot benne. Nekem a mai napig nem vesztett a hatásából még így sem, hogy ezredszerre nézem meg.  Geena és Jeff párost egyszerűen imádom. Őszinte legyek, minden filmet imádok, amiben együtt játszanak. :)
Nah, de a légy....szval..
Nem akarom itt elmesélgetni és lelőni a poénokat. Mindenki nézze meg magának és döntse el tetszik vagy nem. Nekem nagyon...még így 20 on öreg évesen is.
Berakok pár képet a filmből, de nem nagyon akarom tényleg leleplezni, mert ebben a filmben a fokozatosság a lényeg, az ahogy egyre jobban átváltozik Seth a szerencsétlen kísérlete után egy bizarr lénnyé, mely sem ember se nem rovar.
Borzasztó, hogy egy olyan romantikus szerelem odalesz és helyét ez a macsó ragadozó veszi át.
Engem a románc a film elején abszolút megfogott...a romantikus részek nagyon átjönnek és fenomenális a zenei aláfestés is egész végig.
A szinkron nekem valamiért nem az igazi, de lehet ez csak az én heppem.
Én egyébként ,mint mindig most is elmerültem a  filmben és beleképzeltem magam...nyomasztó volt helyenként, meglepő, bizarr, kissé gusztustalan, hátborzongató. A sztori ötlet zseniális.
A karakterek nekem tetszenek, főleg Seth és persze Ronnie is, bár ő kissé nekem néha ´´butus´´, de ezért is alkot fantasztikus párost egy zsenivel :)
Meg kell jegyezzem, hogy a második részéért már nem vagyok így megveszve. Ez jobbra sikerült.
Ha még nem láttátok, akkor nézzétek meg! :)



http://filmvilag.com/go/film/23588   Én itt néztem meg magyarul!

Íme pár kép :)

































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése