2013. július 18., csütörtök

Csak Úgy...Ausztriai kiruccanásom

Nah Hello!

Igen...régen jelentkeztem egy úgymond ´´normálisan összeszedett ´´ poszttal.
Nos ez alkalommal is csalódást kell okoznom, mert még nem szedtem össze a képeket a nyaralásról, de legközelebb megfogok osztani párat.
Nemrégen értünk haza ugyanis Ausztriából. Ott töltöttünk több, mint egy hetet és így most azt mondanám, hogy egész jó volt...de a tenger hiánya iránti vágyam azóta se csillapodott bennem, sőt egyre fokozódik.
Valahogy nem engesztelt ki a friss levegő, meg a temérdek hegyoldalban legelő tehénke.
Persze szép volt meg kellemes, de én inkább ilyen kis mediterrán helyet kedvelő egyénke vagyok.
Hiányzik, hogy megcsapjon a tenger illata és a hajam fura tapintású legyen a sós víztől nah meg hogy lebarnuljak végre valahára olyan egészségesre....meg a finom tengeri ételek...amit egész évben várok...
Erre mit éltem át?
Hideget...esőt...és egy ortodox kalapos zsidóktól és arab csadorral talpig elfedett nőktől hemzsegő kis hegyi falucskát. ( mondjuk nem mintha ez zavart volna, csak írom )( megjegyzem az 5 csillagos hotel teljesen rendben volt )
Már a pakolásnál felkaptam a vizet, mert ugye én a bőröndbe pakolást annyira izgisen nyomom :) telerakom hasznavehetetlen nyári göncökkel...temérdek bikinivel...napozókrémmel...szandállal, papuccsal...
erre mire kellett felkészülnöm?
Csak egy táskát hozhattam csupán, hogy beférjünk a kocsiba! Mert sokan mentünk ám... no mindegy, kész kínzás volt ez számomra, hogy CSAK EGY TÁSKA...AWWHH...
Hideg lesz....hűvös lesz....estére főleg lehül a levegő...esni fog...és egyéb ilyen kellemetlen, őszies klímára kellett számítani.
Nekem a nyaralás forró...izzadós...nem megfagyós és didergős. Tudatosult bennem, bizony telelni megyek.
Tehát visszakanyarodva a pakoláshoz...elkapott az ideg, hogy ugye milyen meleg ruhákat is vigyek én? mert kb 9 fok van este...nappal meg a legmagasabb az 16 körül volt...azért ez nem éppen 30, akárhogy is szemlélem...Én erre nemvagyok felkészülve...se rongyba se lélekbe. Főleg nem egyetlen egy sporttáskába...egy hétre...
Nincsenek igazán hűvös időre ruháim...mert mindig a nyáriakból halmozok fel egy tucatot...nem is értem magam miért, pedig itt hazámban is többször van hideg idő, mint meleg. Dehát ugye az ember várja a nyarat és alkapja a hév..meg ugye leárazások....és akkor ez is kell az is kell... ( apropó csak említem, hogy nagyba mennek a leárazások az üzletekben, drága kis kedvenc üzletemben, Zarában is,úgyhogy majd megyek is tankolni valamikor, ha összegyűjtöttem egy kis zsét)
Nos pakolhattam be szépen...pulcsikat,hosszú nacit, farmert, sportcipőt, converset, zoknikat, meleg pizsamát, kabátot, sálat, poncsót, bundabugyit....
Úgy alapjában véve elég panaszkodósan hat most ez az iromány...de alapjában véve egy elég elégedetlen panaszkodós típus vagyok...dehát ha így éreztem mit tegyek?!
Zell am See...Hinterglemm és a többi kis városka elbújva a hatalmas félelmetes és zord hegyek között...
Itt bújt meg a hotel is...ami nagyon pazar volt. Az ágy az valami fantasztikus volt, nagyon jót aludtam benne...pedig idegen helyen sosem tudok elaludni. De egyébként a szobában valami eszméletlen hideg volt, szétfagytam estefelé ( fürdésnél is ) mindig vastag kardigánba és plussz puha takaróba burkolózva vacogtam.
Én dilis csináltam ilyen kis forró gőzt a fürdőszobában, hogy legalább az melegíjjjen...:)
A reggeli finom volt...készítettek mindent, amit kértem. Finom tojás, folyósan, ahogy imádom...puha ízes sajt...isteni kenyerek és péksütemények, ízes gyümölcsök, krémes joghurtok......finom kávé és gazdag krémes tejszínhab. Semmi kifogás.
De a tájat már 3 nap után sokalltam, hogy kb kinéztem ott és tehenek a hegyoldalba, a felhők belelógnak a fákba és ennyi...
A környéken csak egy Spar volt...semmi egyéb bolt vagy  étterem...és amik voltak, azok is bezártak már 7 kor... Az alapozóm is fogta magát és fogyott az ott töltött idő közepén, de még a patika sem volt nyitva egy nap sem, hogy tudtam volna venni valamit...(tökömtelevolt)
Szörnyű.....én nem élveztem ezt annyira, mint mondjuk Spanyolt, ahol akkora élet volt egész éjszaka hogy csak birjad szuflával :) jobbnál hjobb egzotikus ételek ....awwhhh.
Nekem a végeláthatatlan tenger látványa, illata, morajlása...az pótolhatatlan. Nagyon vágytam volna erre...remélem legközelebb oda megyek, mert ez az alpok téma ez kicsit idősebb embereknek tökéletes, akik pihenésre, nyugalomra vágynak, de magamnak ezt még egy kb 40 évig nemtudom elképzelni mégegyszer. ( 3 napnál tovább legalábbis )
Az egyetlen jó dolog, hogy amikor átmentünk Zell am See Wasat Al Medinájába, vagyis városközpontjába, akkor rátaláltunk egy nagyon jó ki török boltocskára, ami még hajnali 2 kor is nyitva volt, illetve vizipipázós beülős helyekre. Rengeteg arab étterem és boltocska van ott. Ugyanis rengeteg arab látogat el ide. Bejön nekik a klima...meg a környék..( gondolom ) Néha már úgy éreztem, hogy valami arab városkában vagyok...csupa arab családok...kicsi fényes fekete hajú gyermekek, babák, férjek és abayás elkendőzött asszonyok mindenütt...akármerre néztem...( forgattam is a fejem ide oda ) Sokszor éreztem, hogy nemjó az outfitem :) 8 saudi fiúval körülöttem :) meg is bámultak rendesen...fürdőzhettem a tekintetekben...azt, hogy miket gondolhattak rólam és az engem 8 arab fiúval körbevett gyűrűn, már sajnos nemtudtam kikövetkeztetni, mivel burqaikból csak egy egy szép sötét szempár szegeződött rám...az arc többi része szigorúan fedett volt...
Szóval a városközpontban találtunk pár kellemes éttermet, ahol vacsorázgattunk az ott töltött napokban, illetve pár butikot...amikbe nem mentem be, de a drogériába viszont bementem, 6 szor is kb jól össze is paktáltam az ott dolgozókkal...úgy büzlöttem a rám locsolt parfümöktől, mintha húsvét lenne...és fel is tankoltam magamnak jobbnál jobb sminktermékekkel, amikkel itthon még nemtalálkoztam. (legközelebb befotózom). Amúgy töröknek néztek :) nemtudom miért...inkább ilyen kis északi nép vagyok szerintem.
Vettem parfümöket, szemhéjpúderpalettát, rúzsokat, pirosítót, szájfényeket, stb... ( annyi fantasztikus cucc volt ott, hogy még 3 szor ennyi lóvéval kellett volna menni és akkor az úgy rendben lett volna egy ilyen kis telhetetlen koboldnak, mint én :))) )
Megérdemeltem...mert nehéz hónapok állnak mögöttem és sajnos előttem is.
Ez a kis shopping picit kárpótolt azért, hogy nem az álomnyaralásomon voltam...
No, de szép volt jó volt azért. Befogom a szám! Soknak még ez sem adatik meg, úgyhogy Allahnak hála ebben is részem lehetett.
Szóval, ha szép helyre vágytok és fázni akartok, akkor irány Ausztria hegyvidéke.

Pusziiiii









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése